Grupy specjalne Dzieci z orzeczeniem

slimak w kolorze.svg (3 KB)

Grupy specjalne mieszczą się przedszkolu przy ulicy Powstańców Warszawskich 14 i Lenartowicza 1

W każdej grupie specjalnej / terapeutycznej znajduje się do 5 dzieci niepełnosprawnych.

Opiekę sprawują pedagog specjalny, nauczyciel oraz pomoc nauczyciela

W naszej placówce terapeutycznej oferujemy opiekę nad dziećmi ze spektrum autyzmu.

Posiadamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, specjalizującą się w pracy z dziećmi autystycznymi. Dzieciom zapewniamy kameralne, domowe warunki jakie prezentuje placówka przy ulicy Powstańców Warszawskich 14.

W naszym przedszkolu kładziemy szczególny nacisk na intensywną pracę terapeutyczną. Im wcześniej rozpoczniemy pracę z dzieckiem, tym większe efekty możemy osiągnąć.

Rozpoczęcie pracy terapeutycznej z dzieckiem w wieku trzech lat pozwala osiągnąć znacznie lepsze efekty niż jej rozpoczęcie z tym samym dzieckiem np. w wieku lat pięciu. Stracony czas jest trudny do nadrobienia. Staramy się maksymalnie efektywnie wykorzystać okres, w którym dziecko jest szczególnie podatne na terapię.

  

Naszym celem jest przygotowanie dziecka do pełnego udziału i funkcjonowania w grupie integracyjnej bądź masowej.

  

W ramach czesnego oferujemy:

  • Pobyt w godzinach 7:00-17:00 (ferie oraz wakacje 7:00-16:00),
  • wyżywienie (śniadanko, obiadek, podwieczorek),
  • indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne opracowywane przez psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykożystaniem różnorodnych metod pracy,
  • regularną ewaluację postępów w terapii
  • dostęp do kameralnego ogrodu przedszkolnego, możliwość prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu,
  • odpowiednio dobrane pomoce dydaktyczne wspierające rozwój dziecka,
  • ciepłą i sprzyjającą poczuciu bezpieczeństwa atmosferę.
  • wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, specjalizującą się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu,
  • sprzyjające terapii, kameralne pięcioosobowe  grupy,
  • zajęcia indywidualne i grupowe,
  • indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne (IPET) opracowywane przez psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów, mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy,
  • ewaluację postępów,
  • szkolenia dla rodziców,
  • wycieczki edukacyjne,
  • 2 razy w roku przedszkolnym Pikniki Rodzinne z atrakcjami,
  • warsztaty świąteczne dla rodziców z dziećmi,

Wybrane metody wspomagające:

  • metoda "Dotyk i komunikacja" - CH.Knill, 
  • metoda "Ruchu rozwijającego" - W. Sherborne,
  • metoda "Dobrego startu" - M. Bogdanowicz,
  • metoda symultaniczno-sekwencyjna nauki czytania - J. Cieszyńska,
  • metoda rozwijania percepcji - M. Frostig,
  • diagnostyka mózgu Dennisona
  • alternatywne metody komunikacji,

Zajęcia indywidualne:

  • terapia logopedyczno-pedagogiczna
  • terapia pedagogiczno-psychologiczna
  • terapia integracji sensorycznej
  • terapia behawioralna


Zajęcia grupowe:

  • dogoterapia
  • ćwiczenia korekcyjne
  • ćwiczenia rytmiczno-ruchowe
  • trening umiejętności społecznych
  • bajkoterapia